דילוג לתוכן הראשי

רשומות

מציג פוסטים מתאריך אוגוסט, 2017

נעים להכיר: תנוחת הדקל - Talasana - טכניקה יוגית לשיפור הריכוז

כיצד יכול תרגיל פשוט ביוגה לשפר את המיקוד והריכוז? אימון בתנוחת הדקל נמצא יעיל לשיפור הריכוז ושילובו יכול לתרום רבות למתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז. טיפ חשוב בדרך לבית הספר היוגה מציעה טכניקות מגוונות היכולות לסייע בהשגת ריכוז ומיקוד. שמח לשתף אתכם כאן באחת הטכניקות  שנמצאה יעילה במיוחד. בתצפיות מחקריות ובדיקות רציפות שערכנו, תלמידיי ואני, במסגרות חינוכיות וציבוריות  כמו גם אישיות-משפחתיות, מצאנו קשר ברור בין אימוצה וביצועה של הטכניקה המוצגת כאן לבין השגת מיקוד וריכוז. הגולשים מוזמנים לנסות, לחוות ולהתרשם!! תנוחת הדקל, מתווך הספר "התנועה אל היסודות" בהוצאת מדף ליוגה. איור: פאריה פרחאן ביצועה המדויק של התנוחה קשור בשילוב תנועה ונשימה כפי שמוסבר כדלקמן וזאת תוך מודעות ותשומת לב לתהליכים המתרחשים. נעמוד כשכפות הרגליים מקבילות זו לזו וברוחב האגן (בערך מרחק של כף רגל). ידיים בצידי הגוף. בשאיפה (הכנסת אוויר) נתרומם על קצות אצבעות הרגליים ובמקביל נרים את שתי הזרועות, כשהן ישרות וסמוכות לאוזניים ככל האפשר. משך השאיפה - 4 שניות (נספור בקול או בלב   אחת..שתיים..שלוש..א

מהו סוד הקסם של היוגה?

כיצד מצליחה היוגה לשנות ולהשפיע? סוד הקסם היוגי אינו דווקא בתרגילים הגופניים כי אם בגישה לחיים אותה היא מבקשת להביא אל חיינו הגישה של היוגה היא סוד הקסם של אומנות החיים הזו. צילום: אתר טוויטר מהו סוד הקסם של היוגה? מה עומד מאחורי פוטנציאל ההשפעה הרב המאפיין אותה? בעבור רבים יוגה היא מילה נרדפת לסדרת תרגילים גופניים המשלבים נשימה והרפייה. אף כי הטכניקות היוגיות עשויות להיות מועילות ומהנות, סוד הקסם היוגי טמון דווקא באימוצה של הגישה היוגית לחיים. יוגה הינה פילוסופיה יישומית אותה אנו משלבים בחיים וכלולים בה: גישה, מחשבה, נקודת התייחסות וכן אורח חיים (שינה מספקת, פעילות גופנית ועוד), תזונה, חתירה לביטוי רגשי, חיפוש משמעות ועוד. העקרונות המלווים את הגישה היוגית לחיים הם, בין השאר: אי הצמדות-מרחק מנטלי, עשייה מופחתת תלות בתוצאה, הבנת עקרון הככות (suchness) ועקרון הקארמה, איתור משמעות על רקעה של מציאות דטרמיניסטית ועוד. מסבירה הנסג'י מהיוגה אינסטיטיוט שבמומביי הודו: לא תרגיל זה או אחר הוא זה שמשפיע, כי אם הגישה של האדם. מה שעובד זו הגישה היוגית כך שאם אדם סובל מדיכאון וחר

הטוב המשתנה, על הצמדות וסבל ביוגה סוטרות של פטנג'לי

עשייה חיובית וטובה המניבה קארמה טובה עשויה להיות המפתח לכאב, צער וקושי. הרצאה של הנסג'י ביוגה אינסטיטיוט מומביי, 28/7.2017. הרצאה שנייה בסדרת הרצאות על קארמה הנסג'י, המורה המרכזית של היוגה אינסטיטיוט, מומבייי הודו הנסג'י מה קורה כשאנו עושים את הקארמה שלנו? כשאנו עושים קארמה טובה – לפעולה תהיה תוצאה טובה, כשאנו עושים קארמה רעה – תוצאה גרועה, מכאן ברור שכל אדם צריך לעשות קארמה טובה. אך מה קורה? כל קארמה שאנו עושים קושרת אותנו ויוצרת היצמדות, התרחשות-האספות של קארמה מתקיימת עקב כל פעולה. התוצר, האפקט של ה קארמה . ההצטברות שלה עמנו. לפיכך, כתוצאה מקארמה טובה נצבור תוצאות חיוביות ולפיכך נצטרך להיוולד מחדש כדי לאפשר לתוצאות הללו להתבטא. במקרה זה הלידה הבאה תהיה יותר נוחה, יותר נעימה הכל יהיה בסדר ותהיה לך  התנסויות משמחות בחיים. אך מה שמתרחש כשאתה חווה דברים שמחים..דברים משמחים אינם נשארים משמחים, זה המסר המועבר ביוגה סוטרה. אם אני נהנית מאוכל טוב, אנשים טובים הנמצאים עימי עם הזמן אצמד אל הטוב הזה וארצה מהטוב הזה עוד ועוד בחיים ואז אם לא יהיה לי את הטוב הזה –