דילוג לתוכן הראשי

המלצות האגודה לרפואה אורתומולקולרית לטיפול מניעתי משפר עמידות חיסונית

כבר בסוף מרץ 2020 פרסמה האגודה לרפואה תזונתית (אורתומולקולרית) המלצות תזונתיות המבוססות על תיסוף ויטמינים ומינראליים הממוקדים בהגנה על עמידות-חיסוניות הציבור לנוכח המגפה העולמית. ההמלצות הממוקדות במניעה לא התקבלו ברצינות הראויה ע"י הממסד הרפואי אם כי חלקן או רובן אומצו ע"י רופאים, מטפלים ואף בתי חולים ברחבי העולם. גישתה של המערכת הרפואית כלפי הרפואה התזונתית נעה תכופות על הציר שבין אדישות לביטול והדבר נובע מהסיבות המסורתיות המונעות מזה שנים את הפצתו של ידע העשוי לשפר ולהציל חיים בקרב הציבור, שיסודו בהעדרם של מחקרים קליניים המוכיחים את האפקטיביות של הרפואה הטבעית לעומת מחקרים מקבילים שנעשו בהקשר לרפואה המקובלת. וזאת אף כי ברור לכל כי לרפואה התזונתית אין תומכים כלכליים, חברות תרופות ומרכזי פיתוח ממוקדי רווח, כפי שיש לתרופות מקובלות וכי המחקרים שבדקו את השימושים שנעשו באמצעים ההתערבותיים שמציעה הרפואה התזונתית נערכו תוך שימוש במינונים נמוכים שאינם ממשים את הפוטנציאל הטיפולי שנמצא אפקטיבי ע"י דורות של רופאים וחוקרים אורתומולקולריים. כך, למשל, כשמדובר בויטמין סי, (עוד על כך קראו כאן) וכך גם כשמדובר בויטמין די, שלגביו מתפתח קונצנזוס רפואי בהקשר לקוביד 19 בפרט ולסארס בכלל אולם, שוב, תוך הצעת שימוש-נטילה שמרנית למדי שלא במינונים המתאימים לפי המלצותיהם של רופאים ומטפלים שמתמחים ברפואה תזונתית (קראו כאן בנושא זה).

מביע כאן את עיקרי ההמלצות המניעתיות של האגודה לרפואה אורתומולקולרית (תזונתית) בליווי שיחה עם ד"ר אנדרוו ו. סאול בנושא. מציע מכל לב ומזמין את הקוראים לבחון ולקרוא לעומק ולהגיע למסקנות המתאימות ומותאמות להם ולבריאותם.
הפרוטוקול המניעתי הבסיסי, נטילה יומית של התוספים הבאים:
- ויטמין סי, 3 גרם (3000 מ"ג) בחלוקה ל-3 מנות
- ויטמין D3, נטילה של 2000 iu ליום, כאשר ההמלצה היא להתחיל בנטילת 5000 iu ליום למשך השבועיים הראשונים של הטיפול.
- אבץ, 20 מ"ג ליום (קיימים סוגים שונים, אני אישית נוטל אבץ פיקולינט).
- סלניום, 100 מק"ג ליום.
- מגנזיום, 400 מ"ג ליום (קיימים סוגים שונים, בישראל מקובל מאד מגנזיום ציטראט. אני אישית נוטל מגנזיום גלוקונט).

ראו כאן את הרצאתו של ד"ר אנדרוו וו. סאול המסבירה ומפרטת:

להמלצות אלו אוסיף:
- פעילות גופנית אירובית ואנאירובית.
- שיפור החיוניות האנרגטית באמצעות תרגול ביוגה קלאסית/טאי צ'י תוך התייחסות להיבטים רגשיים (גוף נפש).
- שינה טובה, מנוחה, הפחתת מתח וסטרס ועוד. 
- שילוב-אימוץ אורח חיים יוגי הכולל גישה, תזונה ועוד. 

* הנכתב כאן אינו המלצה והכותב אינו רופא או מטפל תזונתי. מציג המלצות אלו באתר זה כחלק מעיסוקי בתחומי הבריאות ומתוך חובה שאני חש להפיץ ידע זה, שעשוי להיות בעל ערך. 

תגובות

פוסטים פופולריים

שילוב יוגה בכיתה מקדמת

שילוב יוגה בכיתה מקדמת מאת בלינדה בן אטר-קוטלר דו"ח תצפית -  שילוב טכניקה יוגית בכיתה רקע : אני עובדת בכיתה מקדמת לתלמידים עם בעיות מורכבות, החל מבעיות תקשורת, ליקויי למידה ומוגבלויות פיזיות (קשיים /פיזיים מוטוריים משמעותיים) ; ובעיקר בולטות בעיות קשב ובעיות התנהגות והפרעות נפשיות. זאת על אף שאפיונים אילו אינם כלולים בהגדרת הכיתה, שכן על פי משרד החינוך הגדרת הכיתה הינה: " ליקויי למידה" – וכל שאר הבעיות על פי המשרד "משניות"  (לא מעניינות/לא רלוונטיות).... הכיתה מונה 13 תלמדים. 4 בנות ו 9 בנים. מכיתות א' ב'. כיתה מקדמת יחידה בבית הספר כשיש עוד 15 כיתות "רגילות". הרקע לכיתה משמעותי בהקשר לשיקול הכנסת תרגול יוגה לכיתתי, בהתחשב בבעיות המגוונות של התלמידים. למרות הדילמה עלי להדגיש שסומכת על עצמי (כאדם שנחשבת "פריקית שליטה") ולא חוששת כלל שהתלמידים יצאו מאיפוס או לחלופין שתרגול יוגה יכול להשפיע לרעה. להיפך, פתוחה לניסיונות ושילוב טכניקות ושיטות מגוונות. הקדמה : כל בוקר בכיתתי אני דוגלת בפתיח וסטינג קבוע

חינוך לפיתוח מודעות ורגישות למצוקתם של אחרים באמצעות הטמעת הערכים ההומניסטיים של היוגה

אנו מזדעזעים למשמע עוולות המתרחשות רחוק מאתנו, אבל עוולות המתקיימות מתחת לאף כמו אינן מעוררות דבר. יש לנו יכולת מופלאה להפוך ל"לא אישי" את הקשה הקרוב ובכך כאילו להעלימו. נאמנים לתרבות הריאליטי וההקצנה הפסיכולוגית, אנחנו מזועזעים מאירוע גדול שקרה, ממשהו חזק, שיש בו שפע של דם, צבע ודמעות, אבל את העוולות היומיומיות המתרחשות אצלנו קרוב איננו מזכים אפילו במבט קצר. הצורך לכבס ולנקות את המצפון שחש במצוקה מובילנו שוב ושוב לפעולות מוחצנות ומיוחצנות של עזרה ונתינה אבל הללו אינן כרוכות בוויתור משמעותי ובשל כך גם השפעתן מינורית וחיוורת. רבים מכורים לתנועה, נעים ממנעד רגשי גבוה למנעד רגשי גבוה יותר וכל מה שקורה בעצימות נמוכה יותר כמו לא נוגע. הסירוב להבין שמשהו לקוי מאד קיים באורח חיים שהשגיות, תועלתנות, חומרנות וציניות שורה בו, לוקח אותנו למחוזות רחוקים ובלבד שנפנה מעצמנו את הצורך להסתכל קרוב ולהתמודד. למעשה, איננו סבורים שיש קשר בין הדברים, בין הערכים הבולטים המנחים אותנו לבין אלימות, סבל, חולי, עוני ובושה. נראה שזו גזרת גורל, אבל היכולת לשנות ולהשפיע היא גדולה יותר ממה

איך עושים יוגה כדי לשפר את איכות החיים ואת מצב הבריאות? יוגה היא ממש לא עוד סוג של פעילות גופנית כי אם גישה הוליסטית ופילוסופיה יישומית

היוגה המודרנית משתמשת בגוף כאמצעי ומציעה לתלמידים לגשת ולהתמודד על המזרון, ללמוד ולתרגל סדרה של תנועות גופניות המשלבות בדרך כלל גם נשימה, הרפיה וניקוי. ההנחה היא שביצוע נשנה של הטכניקות הגופניות יחולל שינוי שיהפוך את הגוף לנשגב יותר ולפיכך קרוב יותר אל המהות. אולם, ביוגה סוטרות של פטאנג'לי, שהוא מבחינות רבות אגד של טכניקות ושיטות להשגת מצב של יוגה, הדגש הוא דווקא על אימון פנימי והשימוש שעושים בטקסט זה מורי יוגה הממוקדים בעבודה עם הגוף הוא שימוש השלכתי וכמעט ספרותי אותו קל יחסית לעשות מעצם טבען המתומצת והרב משמעי של הסוטרות. אימון פסיכו מנטאלי והתנהגותי, בחירה מאומצת במתווה לשינוי עצמי, הוא סוג מקביל, משלים או אחר של אימון אותו ניתן לבצע  ובמסגרתו מוצעות טכניקות רבות ומגוונות להשפעה על האישיות. הסטודיו בו מתבצע אימון זה אינו חלל מעוצב ומאורגן כי אם מרחב החיים הרגילים והשגרתיים, המעבדה המושלמת ללימוד, שיפור, התקדמות והצלחה. מבין הטכניקות היוגיות לאימון פסיכו-מנטאלי: החלטה ובחירה לפתח גישה יוגית לחיים בסיוע מאמץ מתמשך, ממוקד ויציב.    יסודות מרכזיים של הגישה ה

יוגה נגד חומרנות

האם נאפשר לחומרנות להשתלט עלינו לחלוטין? מאת ד"ר ג'איידבה יוגנדרה כסף מניע את העולם או כפי שמצוין בסנסקריט:  Sarve Gunah Kancam Asrayante , כל הדברים הטובים טמונים בזהב. זהו מטריאליזם צרוף ואנחנו כולנו תוצריו. אלה המכחישים כסף הם אלו שזקוקים לו יותר מכל כדי לדבר נגדו – ומספיק להתבונן על חיי הפאר וההדר של רבים מאנשי הדת והרוח. אנו קשורים אל העולם הזה של רושם, תדמית ואופורטוניזם ומתרחקים מהחוט הדק המבדיל בין דתיות, רוחניות לחומרנות. להיות מחויבים למציאות ולחיים תוך מודעות ורגישות, זה לא נושא מרתק ומעניין במיוחד. בעוד שזה קשה מאוד לוותר על עושר וממון וכל מה שהללו מביאים, אנו יכולים לכל הפחות להתנסות בהפחתת הצרכים בכמה תחומים , צעד שיסייע לנו בהמשך להקטין את ההשתלטות החומרית עלינו. למשל: לוותר מדי פעם (אך באופן קבוע) על מעט מהתענוגות החומריות להן אנו רגילים,  לא לדבר למשך שעה פעם בשבוע או לא לאכול משהו מאד טעים מדי פעם או לא לכעוס למשך יותר מחמש דקות או לא לרכוש חפצים שאין לנו צורך בהם או לנסות ולבצע פעולות שבהן התוצר האינטרסנטי שלנו הוא המופחת ביותר.