דילוג לתוכן הראשי

לא על החיסון לבדו


האם חיסונים מתעדכנים הם המגן היחידי מפני וירוסים?

בכל הנוגע להתמודדות עם מגפת הקורונה, האנושות שמה את מבטחה ברפואה המערבית; רגעי משבר רפואיים קיצוניים המחייבים פעולה חדה ומידית הממוקדת בהצלת חיים הם ליבה של הרפואה וחיסונים מניעתיים הם הדרך המרכזית להתמודדות עם מחלה ויראלית מפושטת עד להשגת חיסון עדר שיוביל, כך מקווים, להכחדתה או להפיכתה לאנדמית.
אולם ההתמקדות בחיסונים כמוצא היחידי והבלעדי חושפת את המורכבות שבתליית כל התקוות בהם בלבד; מצמצום אופציית ההתחסנות ממדינות שידן אינה משגת לרכוש ולהפיץ את החיסון לתושביהן ודרך המוטציות אותן מפתחים הווירוסים חדשות לבקרים, המאתגרות את יעילות החיסון, והמחייבות לא אחת לעדכונו וזאת בעת שמרבית האנושות לא קיבלה אותו כלל. 

נדמה כי גישה אינטגרטיבית יותר הרואה בטיפול מציל החיים, בצעדים ההגנתיים כמו ריחוק חברתי, מסכות, היגיינה וכיו"ב ובחיסונים השונים, אמצעים, אף אם המרכזיים ביותר, מתוך מכלול רחב והוליסטי יותר של אופני התמודדות. לצד השפע שיש לרפואה ולמדע להציע מעניין וחשוב להכיר ולהטמיע אפיקי התמודדות נוספים, משלימים ומקבילים לנוכח המגפה.

האגודה לתרפיה אורתומולקולרית פרסמה בירחונה לאחרונה סדרת מאמרים מדעיים המציגים אפיקים משלימים ונוספים להתמודדות על מחלות זיהומיות ועם וירוס הקורונה ביניהן. 
מביא כאן את הרעיונות והדגשים המרכזיים המפורטים במאמרים (מתורגמים מאנגלית):

1. רפואה פונקציונאלית (אורתומולקולרית) היא בטוחה, אפקטיבית וזולה ובכך זמינה לאוכלוסיות רבות. שימוש בכלים המוצעים על ידה עשוי לתרום לבריאות ברחבי העולם.

2. במהלך חיינו אנו חשופים לאלפי וירוסים על בסיס יומיומי אך רק מעט מהם יכולים לגרום לזיהום מסוכן. מערכת חיסון מאוזנת יכולה למנוע הדבקות בווירוס דוגמת קוביד-19. שיעור הזיהום תלוי בווירוס כמו גם בחוזקה של מערכת החיסון של הפרט. כמה גורמים משפיעים על איתנותה של מערכת החיסון:  
- תזונה: דגש על מזון עשיר בירקות ובפירות ועל מזון מוטה רכיבים מהצומח.
- הפחתת מתח: באמצעות יוגה, תרגילי נשימות ומדיטציה. מוצע בנוסף ליטול ויטמינים מקבוצת B, הללו מסייעים ליצור אנרגיה המדלדלת עקב מתח מתמשך-כרוני (הערת המתרגם: ו/או צמחי מרפא אירוודיים בהתאמה אישית).
- הפחתת זיהום: וזאת ממקורות מגוונים כמו מים ואוויר, כימיקלים במשק הבית וקרינה.
- צמצום סוכר לבן: סוכר לבן מתחרה על כניסה לתאים עם ויטמין C. תאי הדם הלבנים זקוקים לויטמין סי כדי לתמוך בתפקודם כמייצרים ותומכי חיסון. סוכר רב מדי בתאי הדם הלבנים עשוי להפחית את יעילותה של מערכת החיסון ב 75%. 
- שינה: שינה טובה טוענת את הגוף באנרגיה. הורמונים מיוצרים ורעלים מוצאים מן הגוף.
- פעילות גופנית: לפחות 30-35 דקות של פעילות גופנית ביום תחזק את הלב ואת המערכת הקרדיו וסקולארית, את הריאות ואת תהליך חילוף החומרים וניקוי מערכות הגוף.
- תיסוף ויטמינים ומינרלים: רובנו זקוקים למולטי-ויטמין מתאים, ויטמין סי, ויטמין די-3, מגנזיום, אבץ וייתכן ואף אבקה הכוללת ריכוז ירוקים. 
- (תוספת שלי, איננה מוזכרת במאמרים המתורגמים), שימור ושימוש נכון באנרגיית החיים: באמצעות פעילות מייצרת חיוניות כדוגמת יוגה, עיצוב גישה פסיכולוגית-התנהגותית, עיבוד משברים רגשיים למניעת חסימות אנרגטיות ועוד.

המלצות האגודה לתרפיה אורתומולקולרית לנטילה תרופתית מניעתית של קוביד-19:
ויטמין סי - 1,000 מ"ג (או יותר) 3 פעמים ביום 
ויטמין די - 5,000 יחב"ל ליום
מגנזיום: 400 מ"ג (כציטראט, מאלט, צילאט או כלוריד)
אבץ: 20 מ"ג
סלניום: 100 מ"ג
* ההמלצות הן כלליות ויש להתאימן אישית בהתבסס על פרופיל רפואי, בדיקות דם, היוועצות עם הרופא המטפל ועוד.

3. רצף של מאמרים, חלקם בשלבי בחינת עמיתים ואימות, ועדויות רבות מרחבי העולם מצביעים על הקשר שבין רמה נמוכה של ויטמין די לבין תחלואה בקורונה (ראו כאן, מחקר ישראלי בנושא וכאן פירוט על הקשר בין ויטמין די לבין מניעת תמותה מקוביד-19). בתי חולים ברחבי העולם החלו לשבץ תיסוף בכמויות גבוהות של ויטמין די כחלק מהפרוטוקול בטיפולי במאושפזים במחלקות קורונה (פירוט על כך ראו כאן).

4. נדבך מרכזי בטיפול בחולים החווים תחילתה של דינמיקה של מחלה ויראלית (צינון, חום, כאבי גרון וכיוב) הינה נטילה מתמשכת, רציפה וגבוהה של ויטמין סי (לסוגיו) - עד הגעה לאי סבילות של מערכת העיכול. פרוטוקול טיפולי זה מוצע ע"י רופאים ומטפלים ברחבי העולם בהתבסס על ניסיון קליני ארוך שנים לרבות בהקשר למחלת הקורונה. עוד על כך קראו באתר זה וגם כאן.


ביבליוגרפיה:
ירחון האגודה לתרפיה אורתומולקולרית

תגובות

פוסטים פופולריים

שילוב יוגה בכיתה מקדמת

שילוב יוגה בכיתה מקדמת מאת בלינדה בן אטר-קוטלר דו"ח תצפית -  שילוב טכניקה יוגית בכיתה רקע : אני עובדת בכיתה מקדמת לתלמידים עם בעיות מורכבות, החל מבעיות תקשורת, ליקויי למידה ומוגבלויות פיזיות (קשיים /פיזיים מוטוריים משמעותיים) ; ובעיקר בולטות בעיות קשב ובעיות התנהגות והפרעות נפשיות. זאת על אף שאפיונים אילו אינם כלולים בהגדרת הכיתה, שכן על פי משרד החינוך הגדרת הכיתה הינה: " ליקויי למידה" – וכל שאר הבעיות על פי המשרד "משניות"  (לא מעניינות/לא רלוונטיות).... הכיתה מונה 13 תלמדים. 4 בנות ו 9 בנים. מכיתות א' ב'. כיתה מקדמת יחידה בבית הספר כשיש עוד 15 כיתות "רגילות". הרקע לכיתה משמעותי בהקשר לשיקול הכנסת תרגול יוגה לכיתתי, בהתחשב בבעיות המגוונות של התלמידים. למרות הדילמה עלי להדגיש שסומכת על עצמי (כאדם שנחשבת "פריקית שליטה") ולא חוששת כלל שהתלמידים יצאו מאיפוס או לחלופין שתרגול יוגה יכול להשפיע לרעה. להיפך, פתוחה לניסיונות ושילוב טכניקות ושיטות מגוונות. הקדמה : כל בוקר בכיתתי אני דוגלת בפתיח וסטינג קבוע

חינוך לפיתוח מודעות ורגישות למצוקתם של אחרים באמצעות הטמעת הערכים ההומניסטיים של היוגה

אנו מזדעזעים למשמע עוולות המתרחשות רחוק מאתנו, אבל עוולות המתקיימות מתחת לאף כמו אינן מעוררות דבר. יש לנו יכולת מופלאה להפוך ל"לא אישי" את הקשה הקרוב ובכך כאילו להעלימו. נאמנים לתרבות הריאליטי וההקצנה הפסיכולוגית, אנחנו מזועזעים מאירוע גדול שקרה, ממשהו חזק, שיש בו שפע של דם, צבע ודמעות, אבל את העוולות היומיומיות המתרחשות אצלנו קרוב איננו מזכים אפילו במבט קצר. הצורך לכבס ולנקות את המצפון שחש במצוקה מובילנו שוב ושוב לפעולות מוחצנות ומיוחצנות של עזרה ונתינה אבל הללו אינן כרוכות בוויתור משמעותי ובשל כך גם השפעתן מינורית וחיוורת. רבים מכורים לתנועה, נעים ממנעד רגשי גבוה למנעד רגשי גבוה יותר וכל מה שקורה בעצימות נמוכה יותר כמו לא נוגע. הסירוב להבין שמשהו לקוי מאד קיים באורח חיים שהשגיות, תועלתנות, חומרנות וציניות שורה בו, לוקח אותנו למחוזות רחוקים ובלבד שנפנה מעצמנו את הצורך להסתכל קרוב ולהתמודד. למעשה, איננו סבורים שיש קשר בין הדברים, בין הערכים הבולטים המנחים אותנו לבין אלימות, סבל, חולי, עוני ובושה. נראה שזו גזרת גורל, אבל היכולת לשנות ולהשפיע היא גדולה יותר ממה

איך עושים יוגה כדי לשפר את איכות החיים ואת מצב הבריאות? יוגה היא ממש לא עוד סוג של פעילות גופנית כי אם גישה הוליסטית ופילוסופיה יישומית

היוגה המודרנית משתמשת בגוף כאמצעי ומציעה לתלמידים לגשת ולהתמודד על המזרון, ללמוד ולתרגל סדרה של תנועות גופניות המשלבות בדרך כלל גם נשימה, הרפיה וניקוי. ההנחה היא שביצוע נשנה של הטכניקות הגופניות יחולל שינוי שיהפוך את הגוף לנשגב יותר ולפיכך קרוב יותר אל המהות. אולם, ביוגה סוטרות של פטאנג'לי, שהוא מבחינות רבות אגד של טכניקות ושיטות להשגת מצב של יוגה, הדגש הוא דווקא על אימון פנימי והשימוש שעושים בטקסט זה מורי יוגה הממוקדים בעבודה עם הגוף הוא שימוש השלכתי וכמעט ספרותי אותו קל יחסית לעשות מעצם טבען המתומצת והרב משמעי של הסוטרות. אימון פסיכו מנטאלי והתנהגותי, בחירה מאומצת במתווה לשינוי עצמי, הוא סוג מקביל, משלים או אחר של אימון אותו ניתן לבצע  ובמסגרתו מוצעות טכניקות רבות ומגוונות להשפעה על האישיות. הסטודיו בו מתבצע אימון זה אינו חלל מעוצב ומאורגן כי אם מרחב החיים הרגילים והשגרתיים, המעבדה המושלמת ללימוד, שיפור, התקדמות והצלחה. מבין הטכניקות היוגיות לאימון פסיכו-מנטאלי: החלטה ובחירה לפתח גישה יוגית לחיים בסיוע מאמץ מתמשך, ממוקד ויציב.    יסודות מרכזיים של הגישה ה

יוגה נגד חומרנות

האם נאפשר לחומרנות להשתלט עלינו לחלוטין? מאת ד"ר ג'איידבה יוגנדרה כסף מניע את העולם או כפי שמצוין בסנסקריט:  Sarve Gunah Kancam Asrayante , כל הדברים הטובים טמונים בזהב. זהו מטריאליזם צרוף ואנחנו כולנו תוצריו. אלה המכחישים כסף הם אלו שזקוקים לו יותר מכל כדי לדבר נגדו – ומספיק להתבונן על חיי הפאר וההדר של רבים מאנשי הדת והרוח. אנו קשורים אל העולם הזה של רושם, תדמית ואופורטוניזם ומתרחקים מהחוט הדק המבדיל בין דתיות, רוחניות לחומרנות. להיות מחויבים למציאות ולחיים תוך מודעות ורגישות, זה לא נושא מרתק ומעניין במיוחד. בעוד שזה קשה מאוד לוותר על עושר וממון וכל מה שהללו מביאים, אנו יכולים לכל הפחות להתנסות בהפחתת הצרכים בכמה תחומים , צעד שיסייע לנו בהמשך להקטין את ההשתלטות החומרית עלינו. למשל: לוותר מדי פעם (אך באופן קבוע) על מעט מהתענוגות החומריות להן אנו רגילים,  לא לדבר למשך שעה פעם בשבוע או לא לאכול משהו מאד טעים מדי פעם או לא לכעוס למשך יותר מחמש דקות או לא לרכוש חפצים שאין לנו צורך בהם או לנסות ולבצע פעולות שבהן התוצר האינטרסנטי שלנו הוא המופחת ביותר.