דילוג לתוכן הראשי

רשומות

מציג פוסטים מתאריך 2022

תשעה תרגילי נשימה לשיפור התפקוד הריאתי

הצורך לחזק ולשפר את הנשימה הכרחי תמיד וחשיבותו גוברת בתקופה של התמודדות עם וירוסים הפוגעים בדרכי הנשימה. אין חיים בלעדי הנשימה והתהליך הפיזיולוגי של הכנסת חמצן שהוא המקור ליצירת אנרגיה והוצאת דו תחמוצת הפחמן, שהוא תוצר הלוואי של תהליך זה. ביוגה אנו משתדלים לשאוף דרך האף אשר בין שאר תפקידיו, מסנן את האוויר ובמידת האפשר גם לנשוף ממנו.  הנשימה מקשרת בין הגוף לבין הנפש והתודעה, נחווית בעדינות ומסייעת להבנה שלנו את עצמנו ואת העולם. באמצעותה מבקשים היוגים להרגיע ולעדן את הנפש והתודעה. ב האתה יוגה פרדיפיקה (2.11) מצוין כי "ככל שהנשימה נעה, כך גם הנפש והתודעה. כשהנשימה מיוצבת ומושקטת, הנפש והתודעה מושקטות - וההיפך". הנשימה היא הביטוי הגס של פראנה, ביו אנרגיה, אנרגית החיים, כפי שהיא קרויה במחשבה ההודית הקלאסית (כינוי נרדף לצ'י במסורת הסינית, קי במסורת היפאנית וכיוב). לפראנה ישנם תפקידים ברמה התאית ובאופן כללי היא מחוללת החיות והחיוניות. תרגילי הנשימה היוגיים, פראנהיאמה, מיועדים לשליטה בפראנה באמצעות שליטה בנשימה. פראנה הינה אנרגיית החיים ויאמה הינה שליטה, בקרה. פטאנג'לי טוען

זוועות של מלחמה

בסופו של עניין מדובר בהתפרצות מפלצתית של הטבע האנושי. של הכוחנות. של האלימות והרוע לשמו, הטבוע עמוק בדי.אן איי והמחכה לתירוצים טובים כדי לבוא לידי ביטוי. מלחמה מבוססת על זריעת זוועות באחרים מתוך הנחה שיש כוח אידאולוגי, אוניברסלי, אלוהי, המצדיק זאת וההופך את האחר לשונה, לבלתי ראוי לדבר מלבד לשמש אמצעי למימושה של אותה השתוקקות לגדילה, התרחבות ועוצמה. תבאר זאת עדת הפרשנים והמומחים כאשר תבאר, תגדיר מגמות וכוונות מדיניות ופוליטיות, בסופו של דבר מדובר בג'ונגל, בו לא מצליחות חיות היער להשתלט על יצרן. והיצר, התשוקה והכמיהה לעוצמה ולשליטה לא השתנו במילימטר בקרבנו בני האדם משחר ההיסטוריה האנושית. האנושות משיגה התקדמות במדע ובטכנולוגיה אך לצידן של כל ההתקדמויות הללו, קיפאון עמוק בהתמודדות עם המחלות הבסיסיות האנושיות: סגידה לחומרנות, לעוצמה ולכוח ללא כל תכלית מציאותית. העדר יכולת וכלים להתמודדות עם האלימות והכוחנות המבעבעות בין אם רק מעת לעת ובין אם כל הזמן בלבב פנימה. רצון עז להוכיח ולאשרר גדלות, עוצמה וכוח. מה שהיה הוא שיהיה ואין חדש מבעד לקנה התותח ולכוונות הרובה.  יהיו הסיבות וההנמקות אשר

שפעת, קורונה וחברים

כיצד מציעות היוגה והתרפיה התזונתית (אורתומולקולרית) לקדם את הבריאות. מעוניינים להתחזק ולהפחית את הסיכון לחלות במחלה ויראלית או להפחית את עוצמת המחלה ואת השפעותיה העתידיות (פוסט שפעת, פוסט קוביד)? רכזנו עבורכם מגוון של המלצות שיכולות לסייע. אימוצן של הצעות אלו ואחרות מתחום הרפואה המשלימה אינו עומד בסתירה לכל פעולה מניעתית אחרת לרבות חיסון וכיוב. לצד נקיטת צעדים של זהירות (מסיכה, מרחק, היגיינה, הימנעות מהתקהלות ועוד) ניתן לשקול צעדים מחזקי בריאות התומכים ביכולת העמידה הגופנית והגופנית-נפשית ובמערכת החיסון וזאת לצד מנוחה ושינה מספקת. 1. יוגה - אימון גופני הכולל תנועה ונשימה. הגישה ההוליסטית של היוגה הכוללת אימון גופני מותאם המשלב תנועה ונשימה משפרת את רמת החיוניות של הגוף ומסייעת ליכולת להתמודד עם אתגרים. היוגה משמרת ומעצימה את אנרגיית החיים ( ביו אנרגיה ) הקיימת בכל אחד מאתנו, מפתחת את הנשימה ובמישרין את השרירים המשתתפים בתהליך הנשימה, מחממת את הגוף, סכה את המפרקים, משפרת את זרימת הדם בגוף, מאיצה את חילוף החומרים ואת תפקוד האיברים החיוניים ומסייעת לשיפור מצב הבריאות באופן כללי. בהשוואה

בין יוגה לספורט והתעמלות

כותבת ד"ר הנסה יוגנדרה, מהיוגה אינסטיטיוט, מומביי הודו: ההבדל בין יוגה לבין סוגים שונים של ספורט והתעמלות המטרה של אימון בטכניקות היוגה המגוונות ובמיוחד באסנות, התנוחות הגופניות, היא לבנות בריאות אופטימלית, מודעות לגוף והבנה רחבה, פיזיולוגית ופסיכולוגית, ממשית ומעודנת. האימון ביוגה מפחית אי שקט ועצבנות כמו גם רגישויות וחולשות של הגוף והופכת אותו להיות כשיר ועמיד יותר להתמודד עם מצבי חיים מגוונים, לא אחת מורכבים. אסנות הן איטיות, ממוקדות, אינן אלימות ואינן תחרותיות ומבוצעות במלוא הריכוז. בעת תרגול של אסנות דינמיות התודעה ממוקדת במלואה בתנועה ובנשימה; תשומת הלב, המודעות, קשובה לשינויים בתחושות ובחוויות המתחוללות באזורים השונים של הגוף (מיינדפולנס). בעת תרגול תנוחות מדיטטיביות מוצע לא אחת להחזיק את התנוחה ולשהות בה למשך זמן. זאת כדי לנסות ולחוות התבוננות עצמית רפלקטיבית ומודעות רחבה. האימון ביוגה מתאפיין בהשפעה אנאבולית. למשל, לאחר היציאה מאסנה אנו מצפים לחוש יותר אנרגטיים, עם "יותר כוח". האסנות מסייעות להתחדשות תאית ולייצור חיוניות-אנרגיה. במקביל, ישנה פחות שריפת קלוריות ו