דילוג לתוכן הראשי

רשומות

מציג פוסטים מתאריך ינואר, 2022

שפעת, קורונה וחברים

כיצד מציעות היוגה והתרפיה התזונתית (אורתומולקולרית) לקדם את הבריאות. מעוניינים להתחזק ולהפחית את הסיכון לחלות במחלה ויראלית או להפחית את עוצמת המחלה ואת השפעותיה העתידיות (פוסט שפעת, פוסט קוביד)? רכזנו עבורכם מגוון של המלצות שיכולות לסייע. אימוצן של הצעות אלו ואחרות מתחום הרפואה המשלימה אינו עומד בסתירה לכל פעולה מניעתית אחרת לרבות חיסון וכיוב. לצד נקיטת צעדים של זהירות (מסיכה, מרחק, היגיינה, הימנעות מהתקהלות ועוד) ניתן לשקול צעדים מחזקי בריאות התומכים ביכולת העמידה הגופנית והגופנית-נפשית ובמערכת החיסון וזאת לצד מנוחה ושינה מספקת. 1. יוגה - אימון גופני הכולל תנועה ונשימה. הגישה ההוליסטית של היוגה הכוללת אימון גופני מותאם המשלב תנועה ונשימה משפרת את רמת החיוניות של הגוף ומסייעת ליכולת להתמודד עם אתגרים. היוגה משמרת ומעצימה את אנרגיית החיים ( ביו אנרגיה ) הקיימת בכל אחד מאתנו, מפתחת את הנשימה ובמישרין את השרירים המשתתפים בתהליך הנשימה, מחממת את הגוף, סכה את המפרקים, משפרת את זרימת הדם בגוף, מאיצה את חילוף החומרים ואת תפקוד האיברים החיוניים ומסייעת לשיפור מצב הבריאות באופן כללי. בהשוואה

בין יוגה לספורט והתעמלות

כותבת ד"ר הנסה יוגנדרה, מהיוגה אינסטיטיוט, מומביי הודו: ההבדל בין יוגה לבין סוגים שונים של ספורט והתעמלות המטרה של אימון בטכניקות היוגה המגוונות ובמיוחד באסנות, התנוחות הגופניות, היא לבנות בריאות אופטימלית, מודעות לגוף והבנה רחבה, פיזיולוגית ופסיכולוגית, ממשית ומעודנת. האימון ביוגה מפחית אי שקט ועצבנות כמו גם רגישויות וחולשות של הגוף והופכת אותו להיות כשיר ועמיד יותר להתמודד עם מצבי חיים מגוונים, לא אחת מורכבים. אסנות הן איטיות, ממוקדות, אינן אלימות ואינן תחרותיות ומבוצעות במלוא הריכוז. בעת תרגול של אסנות דינמיות התודעה ממוקדת במלואה בתנועה ובנשימה; תשומת הלב, המודעות, קשובה לשינויים בתחושות ובחוויות המתחוללות באזורים השונים של הגוף (מיינדפולנס). בעת תרגול תנוחות מדיטטיביות מוצע לא אחת להחזיק את התנוחה ולשהות בה למשך זמן. זאת כדי לנסות ולחוות התבוננות עצמית רפלקטיבית ומודעות רחבה. האימון ביוגה מתאפיין בהשפעה אנאבולית. למשל, לאחר היציאה מאסנה אנו מצפים לחוש יותר אנרגטיים, עם "יותר כוח". האסנות מסייעות להתחדשות תאית ולייצור חיוניות-אנרגיה. במקביל, ישנה פחות שריפת קלוריות ו